Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out



RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Jobs > Afaceri / Taxe > Curtea de Justitie a Uniunii Europene: Sistemul de rambursare a taxei auto din 2008 contravine dreptului UE

Curtea de Justitie a Uniunii Europene: Sistemul de rambursare a taxei auto din 2008 contravine dreptului UE

Publicat: 16 Octombrie 2014 @ 02:12

Sistemul de rambursare a taxei auto din 2008, prevazut in OUG nr. 9/2013 care instituie timbrul de mediu, contravine dreptului UE, a hotarat miercuri Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE). Decizia CJUE a fost luata in contextul unei intrebari preliminare adresate curtii de Tribunalul Sibiu.

Aceasta cerere a fost formulata in cadrul unui litigiu intre Ilie Nicula, pe de o parte, si Administratia Finantelor Publice a Municipiului Sibiu si Administratia Fondului pentru Mediu, pe de alta parte, cu privire la refuzul acestora din urma de a admite cererea acestuia de restituire a taxei auto reglementate prin OUG nr. 50/2008, anulata ulterior intrucat era contrara dreptului UE, potrivit unei alte decizii a CJUE, potrivit Mediafax.

In cursul anului 2009, Ilie Nicula, resortisant roman cu resedinta in Romania, a achizitionat un autovehicul de ocazie care a fost inmatriculat pentru prima data in Germania. Pentru inmatricularea acestui autovehicul in Romania, Nicula a platit, in temeiul articolului 4 din OUG nr. 50/2008, suma de 5.153 de lei cu titlu de taxa pe poluare.

In 3 mai 2012, Tribunalul Sibiu a admis actiunea introdusa de Nicula impotriva Administratiei Fondului pentru Mediu, beneficiara taxei pe poluare, si a dispus rambursarea taxei respective, pentru motivul ca ea a fost instituita cu incalcarea articolului 110 din Tratatul de Functionare a Uniunii Europene (TFUE). Instanta a respins insa actiunea fata de Administratia Finantelor Publice a Municipiului Sibiu, colectoarea taxei. In urma recursului formulat impotriva acestei sentinte in fata Curtii de Apel Alba Iulia, aceasta a casat, la 25 ianuarie 2013, aceasta sentinta si a trimis cauza spre rejudecare primei instante, indicand, in vederea noii proceduri de judecata, ca, in litigiile de acest tip, calitate procesuala pasiva in cadrul actiunii in restituirea taxei percepute cu incalcarea dreptului Uniunii nu are numai beneficiarul taxei, ci si colectorul acesteia.

OUG nr. 9/2013, prin care s-a instituit o noua taxa auto - timbrul de mediu, a intrat in vigoare la 15 martie 2013, respectiv dupa reinscrierea cauzei pe rolul Tribunalului Sibiu. Acesta din urma arata ca, in temeiul actului normativ mentionat, taxa pe poluare deja achitata poate fi restituita exclusiv in cazul in care cuantumul ei este mai mare decat cel al timbrului de mediu, restituirea fiind prevazuta limitativ si fiind redusa doar la aceasta eventuala diferenta.

In situatia concreta a lui Nicula, cuantumul timbrului de mediu pentru autovehiculul in cauza, rezultat din aplicarea OUG nr. 9/2013, este de 8.126 de lei, in timp ce taxa pe poluare achitata anterior era de 5.153 de lei. Potrivit Tribunalului Sibiu, reclamantul este in eroare cand sustine ca contravaloarea timbrului de mediu pentru autovehiculul sau ar fi de doar 3.779 de lei, intrucat, conform articolului 12 alineatul (1) din aceeasi ordonanta de urgenta, calculul diferentei de restituit se face pe baza formulei de calcul din aceasta ordonanta, in care se utilizeaza elementele avute in vedere la momentul inmatricularii autovehiculului in Romania, iar nu pe baza elementelor actuale.

Astfel, potrivit Tribunalului Sibiu, in temeiul OUG nr. 9/2013, reclamantul nu este indreptatit sa recupereze taxa pe poluare si dobanzile aferente, suma corelativa fiindu-i retinuta de autoritatile fiscale si de mediu cu titlu de timbru de mediu, avand in vedere valoarea acestuia, care este mai mare decat cea a taxei pe poluare achitate la inmatricularea autovehiculului sau.

Articole legate de acelasi subiect
Reactiile patronatelor din zona IMM pe noul Cod Fiscal: zero impozit timp de 2 ani pentru start-up, nu impozitului fix pentru microintreprinderile fara angajati | 20 Februarie 2015
Ioana Petrescu, ministrul de Finante: Accizele "ingheata" in 2015 la actualul nivel, calculat la un curs fictiv euro/leu, iar din 2016 vor fi indexate cu inflatia | 27 Noiembrie 2014
Florin Jianu, ministrul pentru IMM: Ca premiera, in 2014, antreprenorii din domeniul stiintific si tehnic i-au "eclipsat" pe cei din constructii | 4 Noiembrie 2014
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut