Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > EurActiv.PR > Eveniment > 'A investi in CSR nu inseamna doar a cheltui bani pe CSR'

'A investi in CSR nu inseamna doar a cheltui bani pe CSR'

Publicat: 16 Mai 2011 @ 15:44

Presedinti de companii, reprezentanti ai autoritatilor, experti internationali, practicieni, reprezentanti ai societatii civile, jurnalisti au discutat saptamana trecuta la Bucuresti pe tema Responsabilitatii Sociale Corporatiste ca instrument de business, si nu de filantropie.

Saptamana Responsabilitatii si-a propus sa incerce, pe parcursul a 3 zile, schimbarea abordarii manierei in care sunt derulate afacerile in Romania, in raport cu CSR-ul.

In ziua dedicata IMM-urilor si multinationalelor, dincolo de studii de caz, prezentari si dezbateri au avut loc doua sesiuni de training tinute de experti internationali. Presedintii companiilor de succes si-au impartasit asteptarile si criteriile dupa care judeca implicarea intr-un proiect de responsabilitate sociala.

A doua zi a fost dedicata organizatiilor non guvernamentale iar a treia voluntariatului.

Luminita Oprea, initiatoarea evenimentului, arata: "Tinand cont de fragilitatea mediului economic din Romania, este important sa intelegem care sunt noile roluri si asteptari pentru liderii unor companii responsabile si sa aplicam cele mai relevante instrumente, politici, proceduri."

Anders Bengtcen, ambasadorul Suediei la Bucuresti, a declarat in deschiderea evenimentului ca 90% din companiile listate la bursa din Stockholm publica un raport de responsabilitate sociala, iar acest lucru este cerut de piata si nu impus prin lege.

Radu Cosarca, directorul de relatii externe al Enel Romania, spune ca principalele criterii dupa care compania isi selecteaza proiectele de CSR in care se implica, tin de identitatea acesteia: "Trebuie sa rimeze cu ceea ce esti, ceea ce vrei sa fii si ceea ce vrei sa comunici. Orice actiune de CSR o integram planului de business."

Elisabeta Ghidiu, directorul pentru strategie si management al Transgaz, a spus despre responsabilitatea sociala corporatista ca este un "vector de remodelare a businessului".

Rob Challis, specialist britanic foarte respectat, cu experienta vasta in domeniul CSR, "critica pozitiv" felul cum este inteleasa si aplicata Responsabilitatea Sociala Corporatista in Romania: "In primul rand, Romania face ceva, si asta este foarte important. Ceea ce spun eu este ca in prezent companiile au mai mult o atitudine de genul 'uitati-va la programele noastre mari, uitati-va la noi'. Deci e vorba mai mult de PR decat de CSR, deocamdata."

"Din ceea ce am vazut in Romania (anul trecut ere un copil nou-nascut, acum este unul care merg de-a busilea, invata sa mearga), pare sa totul se invarte in jurul proiectelor majore, fara a integra o strategie in afacere. Pentru ca CSR-ul inseamna in primul rand identificarea si diminuarea riscului. Iar sustenabilitatea are in vedere supravietuirea pe termen lung a unei companii. Puterea acesteia de a reivesti in societate."

"Mi se pare ca [afacerile din Romania se afla in faza] de a investi in CSR daca au bani", spune Challis. "Provocarea este daca atunci cand vreumurile sunt grele vei continua sa sa investesti pentru ai identificat valoarea [pentru companie]. Asa ca punctul meu de vedere este ca presedintii de companii nu trebuie sa fie pasionati sau sa aiba o inima mare, trebuie sa vada CSR ca pe o propunere viabila de afaceri, care adauga valoare afacerii. A investi in CSR nu inseamna doar a cheltui bani pe CSR."

[EurActiv.ro]

- Pagina evenimentului

Articole legate de acelasi subiect
Conferintele "European CSR Lessons" pot fi revazute pe internet | 23 Mai 2011
Cei mai generosi donatori din Romania au sprijinit societatea civila cu peste 31 de milioane euro, in 2008 | 27 Noiembrie 2009
Magdalena Stoian, director executiv FDR: Concursul din Romania de rapoarte anuale ale ONG-urilor, cel mai cunoscut pentru publicul tinta, din Europa de Est | 17 Iunie 2009
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut