Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out



RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Guvernare europeana > Europa: Poluarea aerului in zonele de trafic intens scurteaza speranta de viata

Europa: Poluarea aerului in zonele de trafic intens scurteaza speranta de viata

Publicat: 9 Martie 2011 @ 13:09

Poluarea aerului scurteaza speranta de viata in Europa, cauzand astm in randul copiilor si bronsite cronice si boli de inima, dupa 65 de ani. De asemenea, costa o avere- apoximativ 30 de miliarde de euro. Cu toate acestea, potrivit Programul european Aphekom, exista o diferenta mare in materie de sanatate intre rezidentii Bucurestiului "murdar" si a celor din "curatul" Stockholm. Studiul a durat trei ani si a fost efectuat in 12 tari si 25 de orase (39 de milioane de oameni)

"Cifrele arata ca, in pofida contramasurilor diverse, poluarea aerului este inca o problema majora de sanatate publica in Europa", a declarat Sylvia Medina, epidemiolog si co-coordonator al studiului, citat de The Guardian

Cercetatorii au calculat castigul potential in speranta de viata daca particulele fine care polueaza ar reduse la 10 micrograme pe metru cub, ca medie anuala, obiectivul stabilit de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii. Concentratia ridicata a acestor particule fine, in mare masura datorita emisiilor motoarelor diesel si a sistemelor de incalzire, reduce cu aproape doi ani media sperantei de viata a locuitorilor din Bucuresti si cu sase luni a parizienilor. Poluarea de la Stockholm este sub limitele impuse de OMS.

Studiul s-a concentrat apoi pe 10 orase, inclusiv Barcelona, Bruxelles si Roma. Aproximativ jumatate din populatia urbana traieste in apropiere de un drum cu mai mult de 10.000 de vehicule pe zi si acest fapt pare a fi responsabil pentru 15% din cazurile de astm bronsic printre cei cu varste sub 17 ani, 23% din cazurile de bronsita cronica si 25% din bolile cardiovasculare, in randul celor peste 65 de ani.

Traficul de peste 10.000 de vehicule pe zi este "destul de obisnuit in orasele mari", spune Karine LÚger, un inginer de la Airparif, organizatie care este insarcinata cu monitorizarea calitatii aerului in zona de la Paris. In medie, nodul rutier al Parisul, PÚriphÚrique Boulevard este tranzitat 270 de mii de vehicule pe zi si aproximativ 20.000 de vehicule pe Rue de Rivoli.

Costul anual, inclusiv timpul petrecut in spital si orele de lucru pierdute din cauza poluarii cu in cele 25 de orase acoperite de studiu este estimat la aproximativ 30 miliarde de euro. "Este un cost ridicat, cu impact direct asupra serviciilor de sanatate", spune Olivier Chanel (Centrul National de Cercetare). Progrese au fost realizate pentru unele substante, cum ar fi dioxidul de sulf, dar poluarea cu particule fine nu se imbunatateste, sustine cercetatorul.

Cedand presiunii noilor membri ai Uniunii Europene, Bruxelles a stabilit un prag foarte mare pentru 2012. In urma unei evaluari care urmeaza sa fie efectuata in 2013, acesta poate fi coborat in 2020.

Dupa o dezbatere parlamentara, in legislatia europeana a fost introdus un articol care sa permita aglomeratiilor urbane cu mai mult de 300.000 de locuitori sa impuna redevente pentru congestionare. Orase, cum ar fi Stockholm si Londra, unde poluarea este sub control, au introdus deja astfel de masuri.

Studiul a fost prezentat in cotidianul francez Le Monde.

Catalina Ciociltan



Articole legate de acelasi subiect
Premierul Albaniei, aflat in vizita la Bucuresti, cere din nou Romaniei recunoasterea provinciei Kosovo ca stat independent | 28 Februarie 2015
Iohannis: Contam pe sprijinul Germaniei pentru identificarea unei solutii privind Schengen. Merkel: Nu pot sa promit acum | 27 Februarie 2015
Iohannis, mesaj catre romanii din Germania: Vreau sa schimbam modul de a face politica in tara | 27 Februarie 2015
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut