Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Politici regionale > Fondul European de Dezvoltare Regionala > Consortiul care elaboreaza brandul turistic al Romaniei: "Peste 40 de milioane de turisti straini sunt foarte interesati de Romania"

Consortiul care elaboreaza brandul turistic al Romaniei: "Peste 40 de milioane de turisti straini sunt foarte interesati de Romania"

Publicat: 21 Mai 2010 @ 19:06

Download fisiere:

     

Cercetarea realizata pana in prezent pe cele 8 tari vizate releva faptul ca exista 83 de milioane de turisti care ar putea vizita Romania, si pentru mai mult de 40 de milioane dintre acestia tara noastra reprezinta o destinatie prioritara, a anuntat vineri, 21 mai Eulogio Bordas, liderul consortiului Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres SA (THR-TNS) care realizeaza brandul turistic de tara. Proiectul este finantat cu peste 800.000 de euro prin Programul Operational Regional.

In prezent, proiectul consortiului este aproape finalizat iar rezultatele vor fi inmanate oficial Ministerului Dezvoltarii si Turismului luni, 24 mai. Potrivit oficialilor, varianta finala a brandului turistic va fi prezentata public peste aproximativ o luna.

In prezent, exista o lista scurta de  7 elemente vizuale si 7 sloganuri, dintre care va fi aleasa varianta finala. "Lista scurta nu poate fi facuta publica", a declarat secretarul de stat. Inainte sa ajunga la aceste variante, consortiul THR-TNS a derulat timp de aproximativ 6 luni o cercetare pe cele 8 tari alese ca tinte de promovare turistica: Austria, Franta, Germania, Italia, Ungaria, Rusia, Marea Britanie, SUA. Aici au fost desfasurate peste 10.000 de interviuri telefonice si 91 de interviuri detaliate.

Potrivit lui Eulogio Bordas, din aceste tari, 170 de milioane de turisti calatoresc in strainatate, dintre care numai 83 de milioane sunt interesati de Romania. In schimb, pentru peste 40 de milioane de turisti Romania este "destinatie prioritara".

Pentru turistii interesati de Romania, punctele de interes sunt peisajele naturale - in principal Muntii Carpatii si mediul rural, siturile culturale si istorice, cultura si modul de viata traditionale.

Bordas a explicat ca principalele elemente ale conceptului brandului turistic sunt natura, cultura si posibilitatile de explorare (vezi mai multe detalii despre conceptul si strategia dezvoltate de THR-TNS - in documentul atasat.

Informatii despre proiectul de realizare al brandului turistic

Prima reuniune a Consiliului de brand a avut loc in 6 februarie 2010, potrivit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului. Consiliul este format din "reprezentanti ai administratiei publice, ai industriei turismului, societatea civila, precum si experti in domeniu".

Suma pe care o va plati ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 Euro, "comparabila cu valoarea unor proiecte similare derulate de THR". Banii sunt alocati Romaniei in acest scop de catre Uniunea Europeana, prin Programul Operational Regional - Domeniul Major de Interventie 5.3: „Promovarea potentialului turistic si crearea infrastructurii, in scopul cresterii atractivitatii Romaniei ca destinatie turistica".

Potrivit informatiilor MDRT, "contractul de realizare a Brandului de Turism al Romaniei a fost atribuit asocierii THR-TNS in urma unei licitatii internationale, la care s-au inscris 13 consortii de prestigiu. Ministerul a beneficiat pe toata durata proiectului, inca de la intocmirea caietului de sarcini, de consultanta din partea expertilor externi cooptati: International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice".

La finalizarea contractului, MDRT va implementa strategia de comunicare a Brandului de Turism al Romaniei, avand la dispozitie, din aceleasi fonduri structurale europene, alte 73 milioane de Euro. Pentru implementare va fi organizata o noua licitatie.

Ioana Morovan

Articole legate de acelasi subiect
UE a inghetat fonduri europene de 900 milioane euro alocate Poloniei pentru drumuri | 1 Februarie 2013
Lista finala a companiilor mari selectate pentru finantare UE: 9 firme admise dupa contestatii/ Bugetul a fost suplimentat | 28 Decembrie 2010
DOSAR Trei ani de fonduri structurale: 4.700 de proiecte contractate, 1 miliard de euro plati/ Schimbari la orizont | 12 Decembrie 2010
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut