Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Turism, mobilitate > Siguranta transporturilor > UE ii ajuta cu reclamatiile pe cei afectati de cenusa vulcanica

UE ii ajuta cu reclamatiile pe cei afectati de cenusa vulcanica

Publicat: 4 Mai 2010 @ 17:44

Reteaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net), sustinuta de Comisia Europeana, care functioneaza in toate statele membre (plus Islanda si Norvegia), a prezentat un pachet complet pentru reclamatii, destinat sa-i ajute pe consumatorii afectati de recentele perturbari de trafic aerian sa-si exercite drepturile de consumatori garantate conform legislatiei UE.

Pachetul include o scrisoare de reclamatie standard, detalii de contact pentru toate liniile aeriene si alte recomandari practice. ECC-Net trateaza anual aproximativ 60 000 de cazuri pentru consumatori care recurg la centrele din retea pentru recomandari sau pentru ajutor in problemele cu care se confrunta atunci cand fac cumparaturi sau calatoresc dintr-o tara in alta in cadrul UE. In 2009, peste una din cinci (22,5 %) reclamatii tratate de centrele europene pentru consumatori s-a referit la transportul aerian. In prima saptamana a crizei cenusii vulcanice, numarul de cazuri tratate de retea a crescut de sapte ori. Inca de la inceput, ECC-Net a intrat in stare de alerta deplina si a functionat intr-o stransa colaborare pentru a asigura o asistenta coordonata pentru consumatorii UE.

Comisarul UE pentru Sanatate si Consumatori, John Dalli, a declarat: „Drepturile consumatorilor UE se aplica si in circumstante extraordinare. De fapt, discutiile cu privire la ajutorarea societatilor care au suferit ca urmare a crizei cenusii trebuie sa fie legate de respectul acestora pentru drepturile pasagerilor”. El a adaugat: „Astazi mii de consumatori afectati de perturbarea traficului aerian continua sa ceara ca drepturile sa le fie respectate in practica. Mesajul meu pentru ei este urmatorul: nu ezitati sa cereti ceea ce va apartine. Daca o linie aeriana sau un operator turistic continua sa va ignore drepturile, urmatorul loc in care trebuie sa mergeti poate fi cel mai apropiat centru european pentru consumatori.”

Centrele europene pentru consumatori: ajutor direct pentru victimele crizei cenusii

Reteaua centrelor europene pentru consumatori (ECC-Net) actioneaza inca de la inceputul crizei cenusii vulcanice pentru a oferi ajutor practic pentru pasagerii care au ramas blocati din cauza perturbarilor de trafic aerian si intampina dificultati in calea respectarii drepturilor lor de consumatori. Numarul consumatorilor care au contactat ECC-Net pentru a cere ajutor sau recomandari privind drepturile pasagerilor care calatoresc pe calea aerului a crescut de sapte ori in prima saptamana a crizei fata de saptamana precedenta.

Comisia Europeana si ECC-Net au prezentat - in toate limbile UE - un pachet practic pentru reclamatii care ii va ajuta pe consumatori sa isi ceara drepturile in mod concret. Pachetul include, de exemplu:

- o scrisoare de reclamatie standard, disponibila in limbile nationale;
- o lista de adrese la care se pot trimite scrisorile de reclamatie;
- recomandari privind folosirea solutionarii extrajudiciare pentru disputele cu societatea comerciala si folosirea procedurii UE cu privire la cererile cu valoare redusa, de exemplu pentru solicitarea restituirilor datorate;
- raspunsuri la intrebari frecvente.

- Site-ul ECC-Net, inclusiv linkuri catre site-urile nationale si pachetul pentru reclamatii

Sursa: CE

Articole legate de acelasi subiect
Noi reguli europene: soferii aflati in alt stat membru nu mai scapa de amenda de circulatie | 11 Februarie 2015
Comisia Europeana: Haosul din aeroporturi este inacceptabil | 21 Decembrie 2010
Saptamana europeana a mobilitatii 2010: "Calatoriti mai inteligent, traiti mai bine" | 15 Septembrie 2010
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut