Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out



RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > Educatie & Cariera > Programe > Studiu PIRLS: Educatia in Romania sub nivelul mondial al mediocritatii

Studiu PIRLS: Educatia in Romania sub nivelul mondial al mediocritatii

Publicat: 16 Septembrie 2008 @ 00:37

Ultimele evaluari internationale arata ca elevii romani se situeaza la coada clasamentului in ce priveste nivelul de cunostinte. Potrivit studiului PIRLS, care masoara nivelul de intelegere al unui text la finele claselor primare, capacitatea de citire si interpretare, Romania se plaseaza pe locul 36 din 45, fata de locul 22 cit ocupa la penultima evaluare din 2001. Rezultatele arata ca Romania se afla in cadere libera, fiind prima oara cind se inregistreaza scoruri atit de slabe si la nivelul ciclului primar.

Finalizat recent, studiul PIRLS pe 2007 - Progress in International Reading Literacy Study - care masoara nivelul de intelegere al unui text scris, arata ca elevii romani au un scor mediu national de 489 de puncte din 1.000 posibile.

Romania, locul 36 din 45


Rezultatul plaseaza Romania pe locul 36 din 45 de state participante, fiind surclasata de departe de Federatia Rusa (565), Hong-Kong(564), Singapore (558) sau Ungaria (551), dar si de toate tarile din Europa Occidentala.

De fapt, Romania se afla aproape umar la umar cu Trinidadul, Iranul, Indonezia, Quatarul sau Africa de Sud. In 2001, cind s-a facut precedenta evaluare, Romania se afla pe locul 22 din 35 de tari participante.

Doar 4% dintre elevi ating stadiul Avansat

Concret, elevii din clasele primare sint testati daca pot interpreta, furniza si integra informatii provenite din lectura unui text sau din fragmente diferite ale textului, daca pot intelege caracteristicele literare sau de organizare ale textului. Elevii trebuie sa raspunda la 15 intrebari in 90 de minute.

Regresul elevilor romani este total. Astfel, doar 4% au reusit sa atinga nivelul Avansat - peste 624 de puncte - fata de 2001, cind acest nivel era atins de 9% dintre elevi. Cea mai grava situatie se inregistreaza la capitolul citit. Romania se afla practic pe penultimul loc, inaintea Marocului, inregistrind doar 489 de puncte, ceea ce reprezinta o scadere de 22 de punte.

Antarctica  ingheata invatamintul romanesc


Elevii romani nu sint capabili sa discearna informatiile dintr-un text, sa le coroboreze sau sa le scoata din context, ca sa nu mai discutam de notiunile elementare de cultura generala.

Textul si intrebarile referitoare la Antarctica, de exemplu, de o dificultate medie, au plasat scolarii romani pe ultimele pozitii din lume, asa cum puteti vedea din materialele atasate.

Elevii nu au fost capabili sa spuna nici macar unde se situeaza Antarctica pe glob, desi informatia figura in text.

Cauze

  • lipsa de lectura generalizata
  • mediul de provenienta - performatele cresc cu 75% daca unul dintre parinti are studii superioare si peste 100 de carti in biblioteca
  •  calitatea pregatirii profesorilor
  • deficientele programei scolare

Aviz pentru politicieni


Rezultatele studiului PIRLS sint ingrijoratoare si ar trebui sa constituie un semnal de alarma mai apasat decit de obicei. Este pentru prima oara cind Romania pica sub nivelul mediu al mediocritatii si in ce priveste ciclul primar.

Pina acum, in toate studiile TIMMS - Trends in International Mathematics and Science Study - Romania se afla la coada clasamentului, iar tendinta se accentueaza si pentru 2007, asa cum rezulta din ultima analiza ce va fi prezentata in noiembrie.

Faptul ca degradarea invatamintului romanesc afecteaza inclusiv cursurile primare, ar trebui sa ingrijoreze in cea mai mare masura decidentii politici, spun specialistii. Mai mult, Romania nu a participat, din lipsa de finante, evident, la studiul TIMMS pentru ciclul primar, asa incit nu exista date in ceea ce priveste nivelul la matematica si stiinte.

Gabriela Noveanu: "Ceva nu mai functioneaza cum trebuie in educatie"

Gabriela Noveanu, cecetator la Institutul de Stiinte ale Educatiei, coordonatoarea in Romania a celor doua programe internationale, sustine ca printre cauzele punctuale ale acestor scoruri slabe se numara faptul ca:
  • lectura informationala nu exista in curricula romaneasca
  • schimbarea succesiva a programelor
  • lipsa de obisnuinta a elevilor de a citi la prima vedere texte de dimensiuni lungi si de a raspunde la acest tip de intrebari

Diferenta intre scoala buna si proasta este de 35%


Gabriela Noveanu mai spune ca s-au marit extrem de mult discrepantele dintre scoli.

"Pe de o parte, influenta factorilor socio-economici este mai mare decit in alte state. In sistemele omogene exista politici compesatorii. Pe de alta, fata de 2003, s-a dublat diferenta dintre scoala cea mai buna si cea mai proasta din punctul de vedere al performatelor", declara Gabriela Noveanu pentru HotNews.ro.

In Romania diferenta dintre scoala buna si cea proasta este de 35%, in timp ce in tari ca Slovenia, Norvegia, Japonia, Coreea, Islanda sau Cipru aceasta diferenta este de 7%.

Sursa: HotNews.ro
Articole legate de acelasi subiect
VIDEO Iuliu Winkler: Programul Erasmus este cel mai de succes proiect al Uniunii Europene in ultimii 30 de ani | 24 Ianuarie 2015
In cel mai mare contract IT al Comisiei Europene vor lucra si romani | 9 Decembrie 2014
Ghidul pentru programul Erasmus+ 2015, publicat in versiune actualizata | 28 Octombrie 2014


COMENTARII


1. Pilula Zero
marius (14 Decembrie 2009 14:25)

de ce nu stie nimeni ce e Pilula Zero? pentru ca Pilula Zero este un program educational.
Raspunde
2. normalitate si proprietate intelectuala
Cornelia Vodoiu (16 Septembrie 2008 22:39)

Adevarul este altul. Cautati-ne! Suntem absolventii Institutului Politehnic Bucuresti, Facultatea de tehnologie chimica, sectia chimie, promotia 1982. Suntem interzisi in Romania si nu intamplator. Avem multe sa va spunem. Suntem singurii profesori de chimie ce am facut 3 ani armata in timpul facultatii, arma 52 pentru a impiedica SINTEZA SUBSTANTELOR TOXICE DE LUPTA in laboratoare si pentru a preveni consumul de droguri in randul tinerilor. cu respect, profesor+chimist+ofiter Cornelia Vodoiu.
Raspunde
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut