Fonduri UE 2014-2020 - uelive.ro
Sectiuni principale
EurActiv Policy Briefings
Achizitii publice
Alegeri europarlamentare 2014
InfoSociety
Jobs
Guvernare europeana
Concurenta/Finantare UE
Sanatate
Cetatean UE
Romania in
Parlamentul European
Mediu & Energie
Uniunea Europeana
pe scurt
Politici regionale
Dezvoltare Durabila
Extindere UE
Educatie & Cariera
Turism, mobilitate
EurActiv.PR
EurTop
Info_Culture
euROpeanul
Mass-Media
ActivLeader
InterActiv
EurSondaj
Club Obelix - fun download
Continut
Analize
Dosare (LinksDossiers)
Interviuri
Stiri
Sumare
Comentarii
Utile
Arhiva
Ghid Actori Europeni
Agenda Evenimente
Disable Fly-out






RSS
RSS general
RSS EurActiv Policy Briefings
RSS Achizitii publice
RSS Alegeri europarlamentare 2014
RSS InfoSociety
RSS Jobs
RSS Guvernare europeana
RSS Concurenta/Finantare UE
RSS Sanatate
RSS Cetatean UE
RSS Romania in Parlamentul European
RSS Mediu & Energie
RSS Uniunea Europeana pe scurt
RSS Politici regionale
RSS Dezvoltare Durabila
RSS Extindere UE
RSS Educatie & Cariera
RSS Turism, mobilitate
RSS EurActiv.PR
RSS Info_Culture
RSS euROpeanul
RSS Mass-Media
RSS ActivLeader
RSS InterActiv
RSS EurSondaj
RSS Club Obelix - fun download
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Se incarca...
Home > EurActiv.PR > Eveniment > Strategia de CSR - o 'tinta mobila', in functie de solicitarile stakeholder-ilor

Strategia de CSR - o 'tinta mobila', in functie de solicitarile stakeholder-ilor

Publicat: 19 Octombrie 2007 @ 10:01

Companiile nu trebuie sa se substituie guvernelor in responsabilitatea lor de a asigura serviciile publice de baza, considera Gunnar Walzholz, manager in cadrul departamentului de Sustenabilitate al companiei KPMG, biroul din Amsterdam.

Potrivit acestuia, o strategie 'luminata' de responsabilitate sociala corporatista (CSR) a unei companii se poate fundamenta pe impartasirea cu institutiile publice a experientei, abilitatilor si tehnologiei, pentru servicii mai bune si pe termen lung.

“Actiunile de responsabilitatea sociala corporatista nu vor fi niciodata aceleasi dincolo de granitele politice, sociale si culturale ale unei tari. Asta e motivul pentru care o strategie de CSR corecta nu este niciodata statica, ci este o tinta in miscare, care depinde de solicitarile diferite din partea stakeholderilor. Sa luam ca exemplu actiunile de voluntariat ale angajatilor. Intr-o tara cu un trecut socialist, cum este Romania, voluntariatul poate sa aiba o conotatie diferita decat intr-o tara vestica. Aici, unii oameni pot privi voluntariatul cu un anume grad de suspiciune sau ca o diversiune inutila de la obtinerea bunastarii. In tari precum Olanda sau Marea Britanie, oferta de oportunitati de voluntariat a devenit un element vital al strategiilor de resurse umane, care tintesc sa-si pastreze angajatii cu talent”, spune Gunnar Walzholz.

Walzholz spune ca actiunile de CSR au evoluat de la raspunsuri ad-hoc ale companiilor la alegatii referitoare la politicile legate de mediu si cele sociale pana la sisteme de management, care identifica si previn diferite riscuri. In prima faza, conducerea
companiei devenea reactiva si, prin comunicate de presa sau prin schimbari bruste in actiuni, incerca sa calmeze criticile, inclusiv mici proiecte filantropice, fara mare legatura cu obiectivele strategice. In faza de prevenire, companiile au rapoarte
privind dezvoltarea durabila, recurg la audit de mediu si social.

“Actiunile de responsabilitate sociala corporatista nu mai reprezinta teritoriul departamentului de Relatii Publice, ci au fost integrate, intr-o buna masura, in diferite functii ale afacerii: achizitii sau dezvoltarea politicilor de resurse umane. In cele din urma, aceste companii au intrat in faza strategica in care admit ca responsabilitatea sociala este o oportunitate de afacere. Companiile ating o dimensiune a competitivitatii care trece prin inovarea produselor tinand cont de dorintele consumatorului, care devine din ce in ce mai constient de problemele de mediu si sociale”, explica el.

Luminita Oprea, initiatoarea conferintei internationale CSR ‘07 considera ca responsabilitatea sociala trebuie sa depaseasca semnificatia de “filantropie corporatista” si sa devine o combinatie de “promptitudine si de bune servicii”. “Agenda de CSR face parte acum din constiinta publica. Clientii se asteapta ca magazinele in care isi cheltuiesc banii cu greu castigati, sa le ofere nu doar o valoare in schimbul banilor, ci sa se si potriveasca cu propriile lor valori si aspiratii etic.”, spune Oprea, directorul de comunicare al Holcim (Romania).

Gunnar Walzholz va sustine prezentari in cadrul workshop-ului “KPIs and CSR“ (Indicatorii de performanta si practicile de responsabilitate sociala corporatista) si in sesiunea “Work and Life Balance” (Echilibrul intre munca si viata). El a fost votat cel mai bun vorbitor la prima editie a conferintei internationale despre responsabilitatea sociala – CSR ’06.










Articole legate de acelasi subiect
Conferintele "European CSR Lessons" pot fi revazute pe internet | 23 Mai 2011
'A investi in CSR nu inseamna doar a cheltui bani pe CSR' | 16 Mai 2011
Cei mai generosi donatori din Romania au sprijinit societatea civila cu peste 31 de milioane euro, in 2008 | 27 Noiembrie 2009
Cele mai citite articole
EurActor
Membrii EurActor
Parteneri de continut